Uwaga! Trwają prace nad nową wersją serwisu. Mogą występować przejściowe problemy z jego funkcjonowaniem. Przepraszam za niedogodności!

🔥 Zgarnij PŁATNY STAŻ w 3 edycji kursu programowania front end (zapisy do 22.01) 🔥

Marka osobista w IT

Jak stać się rozpoznawalnym?

Krzysztof Kempiński opowiada o budowaniu marki osobistej w IT. Juniorzy programowania dowiedzą się z tego odcinka m.in. o tym, czy da się tworzyć swoją markę, gdy ma się małą wiedzę; jak poradzić sobie z syndromem oszusta i jakich błędów unikać, gdy chcemy markę osobistą rozwijać.

Poruszane tematy

  • Czy możesz się przedstawić i powiedzieć nam, co łączy Cię z branżą IT?
  • Czym jest marka osobista i czy budowanie jej w IT różni się czymś od innych branż?
  • Jaką przewagę daje zbudowana marka osobista nad kontrkandydatami na stanowiska juniorskie?
  • Czy powinienem pracować nad swoją marką, gdy zadowoli mnie stabilna praca bez galopujących awansów?
  • Dopiero uczę się programowania i nie jestem nawet juniorem. Czy mogę budować swoją markę, gdy tak mało wiem?
  • Gdy brakuje mi doświadczenia w IT, istnieje ryzyko, że popełnię błędy, np. opiszę w artykule przestarzałe rozwiązania. Czy nie zaszkodzi mi to bardziej, niż gdybym nie pracował nad marką?
  • Jak osoba początkująca może rozróżnić, czy dotknął brak wiary we własne możliwości, czyli tzw. syndrom oszusta, czy jeszcze trzeźwo ocenia swoje niewielkie umiejętności?
  • Jak się przełamać, gdy obawiamy się „pokazać się światu”, gdy boimy się oceniania i krytyki?
  • Ile pracy i czasu trzeba poświęcać na działania wokół swojej marki, by zaczęła być kojarzona w danym środowisku? Może osobie uczącej się programowania to się nie opłaca?
  • Gdy ani nie potrafię dobrze pisać, ani nie mówię składnie i płynnie na tyle, bym mógł coś nagrywać, to czy w ogóle będę w stanie pracować nad swoją marką?
  • Od czego junior powinien zacząć budowanie marki osobistej? Jest na to jakiś prosty „przepis”, jakieś kolejne kroki, które może podjąć?
  • Co mogę robić na początku i w trakcie pracy nad marką osobistą, by się nie poddać i nie porzucić np. swojego bloga?
  • Czy jakieś kanały komunikacji z odbiorcami odradzałbyś początkującym programistom?
  • Przed jakimi błędami w budowaniu marki możesz przestrzec juniorów?
  • Czy są jakieś strategie i narzędzia, które pozwalają zaoszczędzić czas poświęcany na tworzenie contentu? (np. remarketing treści, delegacja zadań)
  • Jaką książkę polecisz osobie, która chce zacząć tworzyć swoją markę osobistą?
  • Gdzie możemy Cię znaleźć w sieci?

Dodatkowo polecane

Dodatkowo polecamy książkę Krzysztofa Kempińskiego Marka osobista programisty. W chwili tworzenia odcinka książka jeszcze powstaje, a na jej stronie można zapisać się na newsletter. Na odbiorców czekają materiały o tworzeniu marki osobistej w IT!

 

Chcesz rozpocząć budowanie marki w mediach społecznościowych? Sprawdź, jak uzupełnić swój profil na LinkedInie!

Polecana książka

Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą
Joanna Malinowska-Parzydło

Słuchaj także na:

Udostępnij ten artykuł:

Polecana książka

Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą
Joanna Malinowska-Parzydło

Mentoring to efektywna nauka pod okiem doświadczonej osoby, która:

  • przekazuje Ci swoją wiedzę i nadzoruje Twoje postępy w zdobywaniu umiejętności,
  • uczy Cię dobrych praktyk i wyłapuje złe nawyki,
  • wspiera Twój rozwój i zwiększa zaangażowanie w naukę.

Mam coś dla Ciebie!

W każdy piątek rozsyłam motywujący do nauki programowania newsletter!

Dodatkowo od razu otrzymasz ode mnie e-book o wartości 39 zł. To ponad 40 stron konkretów o nauce programowania i pracy w IT.

PS Zazwyczaj wysyłam 1-2 wiadomości na tydzień. Nikomu nie będę udostępniał Twojego adresu e-mail.