Uwaga! Trwają prace nad nową wersją serwisu. Mogą występować przejściowe problemy z jego funkcjonowaniem. Przepraszam za niedogodności!

Marka osobista w IT

Jak stać się rozpoznawalnym?

Krzysztof Kempiński opowiada o budowaniu marki osobistej w IT. Juniorzy programowania dowiedzą się z tego odcinka m.in. o tym, czy da się tworzyć swoją markę, gdy ma się małą wiedzę; jak poradzić sobie z syndromem oszusta i jakich błędów unikać, gdy chcemy markę osobistą rozwijać.

Poruszane tematy

  • Czy możesz się przedstawić i powiedzieć nam, co łączy Cię z branżą IT?
  • Czym jest marka osobista i czy budowanie jej w IT różni się czymś od innych branż?
  • Jaką przewagę daje zbudowana marka osobista nad kontrkandydatami na stanowiska juniorskie?
  • Czy powinienem pracować nad swoją marką, gdy zadowoli mnie stabilna praca bez galopujących awansów?
  • Dopiero uczę się programowania i nie jestem nawet juniorem. Czy mogę budować swoją markę, gdy tak mało wiem?
  • Gdy brakuje mi doświadczenia w IT, istnieje ryzyko, że popełnię błędy, np. opiszę w artykule przestarzałe rozwiązania. Czy nie zaszkodzi mi to bardziej, niż gdybym nie pracował nad marką?
  • Jak osoba początkująca może rozróżnić, czy dotknął brak wiary we własne możliwości, czyli tzw. syndrom oszusta, czy jeszcze trzeźwo ocenia swoje niewielkie umiejętności?
  • Jak się przełamać, gdy obawiamy się “pokazać się światu”, gdy boimy się oceniania i krytyki?
  • Ile pracy i czasu trzeba poświęcać na działania wokół swojej marki, by zaczęła być kojarzona w danym środowisku? Może osobie uczącej się programowania to się nie opłaca?
  • Gdy ani nie potrafię dobrze pisać, ani nie mówię składnie i płynnie na tyle, bym mógł coś nagrywać, to czy w ogóle będę w stanie pracować nad swoją marką?
  • Od czego junior powinien zacząć budowanie marki osobistej? Jest na to jakiś prosty ”przepis”, jakieś kolejne kroki, które może podjąć?
  • Co mogę robić na początku i w trakcie pracy nad marką osobistą, by się nie poddać i nie porzucić np. swojego bloga?
  • Czy jakieś kanały komunikacji z odbiorcami odradzałbyś początkującym programistom?
  • Przed jakimi błędami w budowaniu marki możesz przestrzec juniorów?
  • Czy są jakieś strategie i narzędzia, które pozwalają zaoszczędzić czas poświęcany na tworzenie contentu? (np. remarketing treści, delegacja zadań)
  • Jaką książkę polecisz osobie, która chce zacząć tworzyć swoją markę osobistą?
  • Gdzie możemy Cię znaleźć w sieci?

Dodatkowo polecane

Dodatkowo polecamy książkę Krzysztofa Kempińskiego Marka osobista programisty. W chwili tworzenia odcinka książka jeszcze powstaje, a na jej stronie można zapisać się na newsletter. Na odbiorców czekają materiały o tworzeniu marki osobistej w IT!

Polecana książka

Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą
Joanna Malinowska-Parzydło

Zwiększ swoje szanse na znalezienie pracy!

Wiedza ogólna z obszaru IT oraz obycie się ze słownictwem będzie dużym atutem podczas rekrutacji. Dlatego zachęcam Cię do odsłuchania wszystkich odcinków podcastu oraz zapisania się do newslettera, dzięki któremu nie przegapisz żadnego nowego odcinka!

Udostępnij ten artykuł:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Polecana książka

Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą
Joanna Malinowska-Parzydło

Mentoring to efektywna nauka pod okiem doświadczonej osoby, która:

  • przekazuje Ci swoją wiedzę i nadzoruje Twoje postępy w zdobywaniu umiejętności,
  • uczy Cię dobrych praktyk i wyłapuje złe nawyki,
  • wspiera Twój rozwój i zwiększa zaangażowanie w naukę.