Uwaga! Trwają prace nad nową wersją serwisu. Mogą występować przejściowe problemy z jego funkcjonowaniem. Przepraszam za niedogodności!

Porady

Miejsce, w którym znajdziesz mnóstwo przydatnych informacji związanych z nauką programowania.

Rekurencja – alternatywa dla pętli w JavaScript

Rekurencja (rekursja) nieraz kojarzy się z czymś trudnym – może słyszeliśmy tylko jej definicję lub nie daliśmy rady rozwiązać opartego na niej zadania rekrutacyjnego. Na czym polega rekurencja (praktyczny przykład!), czy warto ją stosować i czym można ją zastąpić? O tym wszystkim przeczytasz w artykule.

Walidacja formularza w JavaScript

W programowaniu zwykle zależy nam na optymalizacji rozwiązań. Im bardziej są one elastyczne i w im większej ilości projektów możemy użyć ich ponownie – tym lepiej! Dowiedz się, jak stworzyć uniwersalną walidację formularza z pomocą HTML-a i JavaScriptu.

Pair programming – jak się do niego przygotować?

Jeżeli jesteś początkującym programistą, być może sen z powiek spędza Ci wizja programowania i opowiadania o kodzie pod okiem rekrutera technicznego. Dzięki lekturze tego artykułu lepiej poznasz czekający Cię pair programming lub live coding i zdołasz się do nich przygotować!

Front end – pojęcia, które mylą się na początku nauki (część 2)

Gdy zaczynamy zagłębiać się w świat IT, natykamy się na pojęcia, które albo brzmią bardzo podobnie (a znaczą coś innego), albo są traktowanie jako synonimy – nie zawsze zresztą słusznie. W tym artykule przedstawiam kilka takich zestawów. Jest to kontynuacja tematu problematycznych sformułowań – poprzedni artykuł wyjaśniał pojęcia z zakresu HTML-a, CSS-a i JavaScriptu.

Mniej instrukcji warunkowych

Czy zdarza Ci się tworzyć wiele instrukcji warunkowych? Nie wiesz, jak skracać rozbudowane bloki else-if? Jeśli jedyne, co przychodzi Ci do głowy, to instrukcja switch – koniecznie przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak ulepszać kod za pomocą obiektów!

Front end – pojęcia, które mylą się na początku nauki (część 1)

Znaczniki, tagi, reguły, deklaracje, kierunki we flexboksie, parametry i argumenty – na początku nauki programowania można się pogubić! W tym artykule omawiam najczęściej mylone pojęcia z zakresu HTML-a, CSS-a i JavaScriptu. W części 2 porozmawiamy m.in. o technologiach i narzędziach.