Uwaga! Trwają prace nad nową wersją serwisu. Mogą występować przejściowe problemy z jego funkcjonowaniem. Przepraszam za niedogodności!

🏆 Lubisz podcast Pierwsze kroki w IT? Oddaj swój głos w rankingu: TOP 10 polskich podcastów o IT! 🏆

Porady

Miejsce, w którym znajdziesz mnóstwo przydatnych informacji związanych z nauką programowania.

Jak dzielić funkcje JavaScript na mniejsze

Jeżeli jesteś na początku nauki programowania, być może piszesz kod linijka po linijce i jeszcze trudno Ci rozpoznać, w jaki sposób dzielić kod na mniejsze fragmenty. Zobacz, jak rozbić długie funkcje na krótsze i prawidłowo przekazywać argumenty. Dzięki temu Twój kod będzie bardziej czytelny, reużywalny i elastyczny.

Tworzenie i walidacja formularza JavaScript

Koniec długich instrukcji warunkowych, koniec poprawiania danych pól formularza osobno w JavaScripcie i HTML-u. Z tego artykułu dowiesz się, jak wykorzystać tablicę obiektów w JS do automatycznego generowania formularza oraz jak dzięki temu zaimplementować jego walidację.

Pętla for...of i pętla for...in – różnica

Pętle for...in i for...of są używane do iterowania po różnych typach danych, ale mają nieco inne zastosowania. W tym artykule omówię obie pętle, pokażę przykłady ich użycia i podsumuję różnice działania.

Obsługa błędów w formularzu JavaScript – podstawy

Poziom podstawowy: jak usprawnić weryfikację pól formularza i wyświetlać komunikaty o błędach? Zrezygnuj z alertów i console.log(), czas przejść na wyższy level. Gdy zrozumiesz już, jak gromadzić komunikaty o błędach w tablicach i pokazywać je w DOM-ie, czeka Cię kolejny artykuł podlinkowany na końcu – o ograniczeniu liczby instrukcji warunkowych. Powodzenia!

Wzorzec projektowy Factory Method (Metoda wytwórcza, Fabryka)

Dzięki metodzie wytwórczej poznasz prosty i bezpieczny sposób na tworzenie obiektów, a następnie całych szkieletów do budowy frameworków! Korzystaj z tych samych metod w różnych obiektach bez martwienia się o szczegóły implementacji.

Dlaczego this nie działa?

Słowo this pozwala nam odwołać się do danego obiektu – czyli np. wykorzystać jego wartości lub wywołać konkretną metodę. Potrafi jednak sprawiać pewne problemy. Możemy sobie z nimi łatwo poradzić, jeśli zrozumiemy, co dzieje się „pod spodem”. Zobacz trzy przykłady problemów z this. Artykuł przeznaczony jest dla osób uczących się podstaw JavaScriptu.