Kim są odbiorcy podcastu?
Są to przede wszystkim mężczyźni (ok. 75%) w wieku od 25 do 34 lat (ok. 60%). Z moich rozmów z nimi wynika, że jest to dla nich okres intensywnego rozwoju i przewartościowania priorytetów. Właśnie to niejednokrotnie popycha ich do przebranżowienia. Przebranżowienie zaś wiąże się ze wzmożoną pracą, a to – z poszukiwaniem sposobów na zwiększenie swojej efektywności: również poprzez inwestowanie w środki, które usprawnią i przyspieszą proces rozwoju (kursy, szkolenia, mentoring).
Odbiorcami podcastu są również osoby, które mają już roczne lub 2-3 letnie doświadczenie w programowaniu i chcą poszerzać swoją wiedzę z innych dziedzin.
Dlaczego warto stworzyć odcinek sponsorowany w Pierwszych krokach w IT?
Zaprezentowanie się w roli eksperta w podcaście będzie procentować w przyszłości – dobrze jest dać się zapamiętać osobom początkującym, by później wróciły one do nas jako regularzy i seniorzy.
To również sposób na promowanie swojej marki, inicjatyw czy produktów (mile widziane drobne upominki dla odbiorców podcastu ;)).
Nie musisz być ekspertem – możesz podzielić się doświadczeniami cennymi dla innych programistów (np. swoją drogą przebranżowienia lub wnioskami z pracy za granicą) i tym samym powiększyć swoją społeczność lub dać się poznać potencjalnym klientom.
Proces, statystyki, publikacja
Statystyki podcastu, proces nagrywania odcinka oraz miejsca publikacji i promocji podcastu znajdziesz w dokumencie PDF: Szczegóły podcastu i nagrania.
Co gwarantuję sponsorowi odcinka?
Jako sponsor możesz pojawiać się:
- na okładce odcinka w formie zdjęcia gościa,
- na miniaturze ze zdjęciem gościa,
- w opisie na stronie odcinka (devmentor.pl/podcast),
- w opisie odcinka na YouTubie,
- w treści nagrania (promocja swojej marki, produktów, usług),
- w newsletterze w dniu premiery odcinka,
- w postach w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn),
- w PDF-ie z transkrypcją w formie imienia i nazwiska gościa (to również plik dla Ciebie i Twojej społeczności).
25% wynagrodzenia przeznaczone zostaje na reklamę odcinka na YouTubie
Powyższe propozycje to oczywiście nie wszystko, co możemy ustalić. Zapraszam Cię do kontaktu:
- na LinkedInie: linkedin.com/in/mateusz-bogolubow
- przez formularz kontaktowy.
Sponsor podcastu czy odcinka?
Twoje
miejsce na promocję!
podcast
odcinek
- Na okładce odcinka
- w formie zdjęcia gościa
- w formie niewielkiego logotypu
- W opisie na stronie odcinka (devmentor.pl/podcast)
- W opisie odcinka na platformach podcastowych (Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts)
- W opisie odcinka na YouTubie
- ―
- ―
- ―
- W zakładce sponsora podcastu na stronie devmentor.pl
- W zawartości odcinka
- na początku i na końcu nagrania odcinka (treść czytana przez prowadzącego – do 1 min każda)
- w trakcie odcinka wspomnienie o swoich produktach/usługach/marce itp. (link pojawi się na stronie odcinka)
- W newsletterze w dniu premiery odcinka
- W postach w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn)
- W pliku PDF z transkrypcją
- w formie imienia i nazwiska gościa
- w formie logotypu/nazwy sponsora na każdej stronie
- ―
- ―
- ―
- ―
- ―
Sponsor PODCASTU czy odcinka? Twoje miejsce na promocję!
- Na okładce odcinka:
- ― w formie zdjęcia gościa
- w formie niewielkiego logotypu
- W opisie na stronie odcinka (devmentor.pl/podcast)
- W opisie odcinka na platformach podcastowych (Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts)
- W opisie odcinka na YouTubie
- W zakładce sponsora podcastu na stronie devmentor.pl
- W zawartości odcinka:
- na początku i na końcu nagrania odcinka (treść czytana przez prowadzącego – do 1 min każda)
- ― w trakcie odcinka wspomnienie o swoich produktach/usługach/marce itp. (link pojawi się na stronie odcinka)
- W newsletterze w dniu premiery odcinka
- W postach w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn)
- W pliku PDF z transkrypcją:
- ― w formie imienia i nazwiska gościa
- w formie logotypu/nazwy sponsora na każdej stronie
- Na okładce odcinka:
- w formie zdjęcia gościa
- ― w formie niewielkiego logotypu
- W opisie na stronie odcinka (devmentor.pl/podcast)
- ― W opisie odcinka na platformach podcastowych (Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts)
- W opisie odcinka na YouTubie
- ― W zakładce sponsora podcastu na stronie devmentor.pl
- W zawartości odcinka:
- ― na początku i na końcu nagrania odcinka (treść czytana przez prowadzącego – do 1 min każda)
- w trakcie odcinka wspomnienie o swoich produktach/usługach/marce itp. (link pojawi się na stronie odcinka)
- W newsletterze w dniu premiery odcinka
- W postach w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn)
- W pliku PDF z transkrypcją:
- w formie imienia i nazwiska gościa
- ― w formie logotypu/nazwy sponsora na każdej stronie
Jak wygląda proces tworzenia odcinka?
Szczegóły znajdziesz w dokumencie PDF: Szczegóły podcastu i nagrania, który linkowałem wyżej, a tu zamieszczam kilka najistotniejszych informacji:
- odcinek jest nagrywany online (nie jest transmitowany na żywo),
- przygotowanie gościa do podcastu obejmuje uzupełnienie odpowiedzi (w formie podpunktów) na pytania do odcinka,
- przewidywany czas na stworzenie całości to około 3 godziny (odpowiedzi na pytania – 1 godz., nagranie – 2 godz.),
- nagranie jest edytowane i wysyłane do Twojej akceptacji – jest więc możliwość zgłaszania uwag,
- po zgłoszeniu do odcinka bierzesz udział w zautomatyzowanym procesie, który przeprowadzi Cię przez wszystkie kroki (w przypadku jakichkolwiek niejasności, zawsze możesz się ze mną skontaktować),
- nowe odcinki wychodzą co 2 tygodnie – informację o dacie premiery otrzymujesz mailowo; w dniu premiery również dostajesz maila z powiadomieniem.
Kto już u mnie gościł?
W Pierwszych krokach w IT pojawili się już m.in.:
- Krzysztof Kempiński w odcinku „Marka osobista w IT”,
- Bogusz Pękalski w odcinku „Jak wystartować z SaaS?”,
- Kamil Lelonek w odcinku „Wydajność mózgu w IT”,
- Michał Miszczyszyn w odcinku „Czas na TypeScript”,
- Leszek Cibor w odcinku „Jak radzić sobie z prokrastynacją”.
- Paulina Tomaszewska w odcinku „Jakie korzyści daje uczestnictwo w hackathonie”.